Vesterålen Havbruk har som mål å bli verdens mest bærekraftige aktør innen havbruksnæringen, og deres nyutviklede merkevareplattform, visuelle identitet og logo er viktige verktøy på veien.

 
 
 
 

Utfordring

Vesterålen Havbruk holder til i Myre havn i Vesterålen, og het tidligere Myre Havbruk. Med nye eiere fikk selskapet ny strategi, nytt navn og nye ambisiøse planer. Ambisjonen er å levere hvitfisk av høyeste kvalitet året rundt globalt, og dette skal skje gjennom en kombinasjon av sesongfiske av skrei og oppdrett av torsk – på en så bærekraftig måte som mulig. Når selskapet nå rigger seg for vekst, øker også behovet for kommunikasjon med en rekke ulike aktører, som for eksempel kunder, leverandører, samarbeidspartnere og potensielle investorer.

Løsning

Design House har utviklet en merkevareplattform, og ny visuell identitet. Den visuelle identiteten består av en blå og grønn logo som symboliserer havet og det blågrønne skiftet, samt en fargepalett og en særpreget skrifttype.

Resultat

Den nye visuelle identiteten og logoen sikrer et enhetlig uttrykk for alle deler av virksomheten til Vesterålen Havbruk. Den brukes blant annet på selskapets nettsider, i presentasjonsmateriell, på bygninger, arbeidsklær og båter- og er tilstrekkelig fleksibel til å romme et selskap med sterk lokal forankring og store globale ambisjoner.

Previous
Previous

Pollymannen er tilbake

Next
Next

Ikonisk design for Möller’s