Gjennom redesignet av Polly har vi videreutviklet en merkevare som nå står enda sterkere med en tydelig og samlet portefølje.

Polly_Venstre.jpg
 
 
Polly_Alle.jpg

Utfordring

Polly er den sterkeste merkevaren i nøttekategorien og har siden lanseringen i 1957 hatt et konsistent designutrykk med rød pose, gul logo og en glad Polly-mann. Designet på produktene i Polly-porteføljen har imidlertid spriket mye og har ikke i stor nok grad hatt et felles og helhetlig designuttrykk. 

Det er sterk og økende konkurranse i nøttekategorien, hvor Polly stadig blir forsøkt kopiert.

Løsning

Vi definerte Polly-mannen og fargene rødt og gult som unike visuelle elementer som vi ønsket å styrke på tvers av hele porteføljen for å utnytte merkevarestyrken til Polly fullt ut.

Vi utviklet på bakgrunn av dette en ny designplattform som skulle styrke identiteten til Polly, samle hele porteføljen og øke kvalitetsoppfattelsen. Rødt ble dermed innført som hovedfarge på alle produkter, Polly-mannen ble gjort som en integrert del av logoen, og logoen fikk et moderne snitt som samtidig hentet frem det originale uttrykket fra tidligere tider. Med dette skulle vi skape større avstand til konkurrentene i nøttekategorien.

Resultat

Med det nye designet har vi forsterket posisjonen til Polly som de originale kvalitetsnøttene, og laget en helhetlig designprofil som samler hele porteføljen under en tydelig rød og gul Polly-identitet. 

Visuell identitet
Pakningsdesign
Logodesign
Redesign
Strategi

Previous
Previous

Den perfekte lunsj til travle dager

Next
Next

Vesterålen Havbruk