Friskt redesign av Yoplait Double 0% – en yoghurt med 0 % fett og 0 % tilsatt sukker. Dette ønsket vi å få enda tydeligere frem da yoghurten skulle få en oppfrisking.  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Design før og etter.

UTFORDRING

Da Yoplait Double 0%-serien trengte en revitalisering var hovedoppgaven å få tydeligere frem at Yoplait Double 0% verken inneholder fett eller tilsatt sukker, og gjennom dette gjøre flere oppmerksom på at dette er en yoghurt vi trygt kan unne oss i hverdagen. 

LØSNING

Design House har tydeliggjort 0% fordi dette er Yoplaits viktigste USP. Vi har vært opptatt av at 0% må komme tydelig frem både i butikk og i all øvrig kommunikasjon. Derfor integrerte vi 0% og Double 0 logo og ga den større plass, og vi utviklet også et elegant og fristende illustrasjonsunivers som tydelig henspeiler på Yoplaits franske opprinnelse og får frem at og at yoghurten inneholder masse frukt og bær I tillegg utviklet vi eget symbol for å vise at Yoplait Double 0% er laget på norsk melk. 

RESULTAT

Design House har utviklet et nytt, friskt og fristende design for syv ulike smaksvarianter; Blåbær, vanilje, skogsbær, fersken & pasjonsfrukt, kirsebær, mango og bringebærlimonade. Yoplait Double 0% har fått nytt og fristende design og de viktigste produktfordelene kommer enda tydeligere frem slik at yoghurten virkelig popper i butikk!

Previous
Previous

Klokk & Co Radler

Next
Next

Lofoten Seaweed