Vårt tette og lange samarbeid med noen av Norges aller største merkevareleverandører har gitt oss en unik erfaring, innsikt og kunnskap om det norske markedet. For oss koker det hele ned til tre enkle prinsipper:
Forstå – Forenkle – Foredle.

Forstå

Følger du en etablert trend, får du trygghet. Følger du en trend som nettopp har dukket opp, får du status. Men oppdager du en trend som fremdeles er under overflaten, får du en unik forretningsmulighet – for gjennom den åpnes et vindu til fremtiden.

Forståelsen av dette, er et av våre aller viktigste verktøy.

Når en fremtidig trend blir tydelig, klarer vi å se hvordan forbrukerne vil handle i morgen. Hva de vil drømme om, snakke om og tenke på. Hvilke smaker, lukter og mønstre de vil foretrekke. Og hvilke formuttrykk de vil se etter og velge – enten bevisst eller totalt ubevisst – når de står foran butikkhyllene.

Gjennom 17 år med emballasjedesign har vi erfart hvordan enkelte merker klarer å stå tydelig ut i en skog av produkter som tilsynelatende er helt like.

God design er ikke utelukkende basert på kreativitet og fremragende form. Den bygger også på kunnskap, innsikt og forståelse av kundene, behovene de har og markedsplassen produktet kjemper på.

Forenkle

"The ability to simplify means to eliminate the unnecessary so that the necessary may speak.”
- David Strut

Basert på denne forståelsen begynner vi alle nye designoppdrag med metoden vi har døpt Systematisk Kreativitet. Metoden starter med å avdekke, kartlegge og utvikle et mulighetsrom. Et spennende, morsomt og ikke minst nyttig verktøy, fordi det åpenbarer muligheter som ikke oppdages ved første øyekast.

Gjennom en serie kreative øvelser utforsker vi hvilke visuelle retninger merkevaren kan bevege seg i, og hvilke konsekvenser dette vil få. Etter en grundig analyse av skissene ender vi opp med konkrete forslag som vurderes opp mot hverandre. I tett samarbeid med kunden velges så den designløsningen som leverer best på merkets ønskede identitet, markedspotensiale og generelle magefølelse.

Foredle

Det er enkelt å lage fint design. Å lage god design krever mye mer. Fokus, selvdisiplin, kunnskap. Evnen til å sette egne kreative ambisjoner til side, slik at hver minste detalj utelukkende er tilstede for å gjøre produktet vi jobber med enda bedre for forbrukerne. Optimisme, pågangsmot som varer, også gjennom stunder med idétørke og stillstand. Listen er lang, og det kreves mye erfaring før hver boks er krysset av.

Få designbyråer i Norge har mer erfaring enn oss når det gjelder akkurat dette.

Siden år 2000 har vi designet mer enn 5000 dagligvareemballasjer, logoer og profiler. Svært mange av disse har blitt suksesshistorier, en gledelig indikasjon på at vi gjør noe riktig.

Vi samarbeider med de beste fotografene og illustratørene på markedet, både i Norge og i utlandet. For det er tøft å overleve i hyllene. Skal merkevarene dine ha et godt og langt liv, må kvaliteten sitte i alle ledd.