Plantego’ Salater – mer enn bare middag & salgsvekst på 17 prosent! Da Mills skulle reposisjonere sine «Grønnere middag salater», utviklet vi et design som gjør Plantego’ måltidssalater til et sunt, grønt og fristende alternativ både til lunsj og middag.

 
 
 
 
 
 

Utfordring 

Opprinnelig ble Plantego’ salatene posisjonert som tilbehør til middag. Etterhvert som interessen for et grønnere kosthold øker, besluttet Mills at salatene kan posisjoneres som et grønt alternativ utover middag. Serien består av fire ulike varianter: Plantego’ Middelhavs bønne- og olivensalat, Plantego’ Asiatisk quinoasalat, Plantego’ Meksikansk linse- & bønnesalat og Plantego’ Marokkansk couscoussalat. 

Løsning 

Design House utviklet et design som posisjonerer Plantego’ måltidssalater som et tydelig alternativ når du vil spise mer grønt – enten det er til lunsj eller middag. Gjennom bruken av vakre illustrasjoner utviklet vi et univers som er fristende, sunt og moderne.

Resultat

Det nye designet har resultert i en salgsvekst på omlag 17 prosent i volum og 25 prosent i verdi (AC Nielsen, w52 2021), og stadig flere av oss får øynene opp for disse flotte produktene nå som de står enda bedre ut i butikk! 

Previous
Previous

Prior Hvit Jul

Next
Next

Skånsomt, men effektivt design