Da New Energy ble lansert i 1991 i samarbeid med Idrettshøyskolen, var den Norges første energisjokolade. Nå har originalen fått et ansiktsløft, og i tillegg er New Energy Crunchy Protein Caramel lansert.

New-Energy_Forside_5.jpg
 
 
NewEnergy_run.jpg
 
NewEnergy_Sjoko.jpg
 
 
Design før og etter

Design før og etter

Utfordring

New Energy er hele Norges energisjokolade. Den ble utviklet i samarbeid med Norges Idrettshøyskole og kom på markedet i 1991. Produktet ble originalt posisjonert som en litt sunnere sjokolade og kommuniserte sport og idrett. I 2021 skal New Energy tilbake til røttene og ta eierskap til urposisjonen – idrettsutøverens valg!

Briefen fra kunden var å gi New Energy original et ansiktsløft og en ny sunnere sukkerredusert proteinvariant skulle lanseres: New Energy Crunchy Protein Caramel.

Løsning

For å styrke linken til idrettsutøveren og kommunisere fart og energi, forsterket vi stripe-elementene i designet. I tillegg utviklet vi en ny distinkt logo som underbygger følelsen av energi og fart, for å få frem at New Energy er for folk som er opptatt av å leve aktive og sunne liv.

På den nye varianten New Energy Crunchy Protein Caramel la vi bakgrunnen i blått og innførte en smaksillustrasjon for å gi følelsen av et litt bedre valg uten at det skulle gå på bekostning av smak. Den gule logoen og de gule stripene er gjennomgående på begge varianter som et distinkt tydelig merke-element.

Resultat

New Energy fremstår i ny drakt som enda mer spisset inn mot posisjonen som idrettsutøverens valg – den er energisk, rask og ikonisk, og et naturlig valg til sport eller trening. Produktene står tydelig ut i hylle med gjenkjennende elementer som skaper blikkfang.

Kunden er svært fornøyd og mener vi har skapt et ikonisk design som har løftet og styrket merkevaren New Energy.

Merkevarebygging
Identitetsutvikling
Pakningsdesign

Previous
Previous

Gilde identitet

Next
Next

Caramba