For å skape velfortjent oppmerksomhet om Gilde svinekjøtt valgte vi en farge som garantert ville bli lagt merke til.

Lyst2.jpg
 
 
Lyst3.jpg
Lyst4.jpg
 

Utfordring

Gildes svinekjøtt opplevde noen utfordringer i markedet. Svinekjøtt har hatt en nedadgående salgskurve og ble opplevd som litt kjedelig og ikke spesielt sunt, og de unge valgte det bort.

Kategorien har vært preget av lite inspirasjon, og forbruker opplevde svinekjøtt stadig mindre aktuelt. Svinekjøtt manglet eierskap til viktige attributter som smak, kvalitet og sunnhet, og har derfor blitt litt glemt og har særlig blant unge blitt valgt bort. Dette ønsket Gilde å gjøre noe med.

Løsning

Det var viktig å kommunisere hvor sunt, magert og næringsrikt renskåret svinekjøtt er. Vi laget derfor et særpreget element hvor vi tydelig kommuniserte «Lyst kjøtt», i tillegg til en faktaboks hvor vi spesifiserte fett og proteininnhold. Elementet ble utformet som en subtil lyspære, et symbol på ideer og tips til bruk av produktene.

For å dra svinekjøtt opp av glemmeboken og gi det velfortjent oppmerksomhet, la vi både design og plastskål i knæsj rosa. En honnør til fargen på grisen og et slag for inspirasjon og fristelse.

Resultat

Produktene står som lysende fyrtårn i butikk, og ved å løfte frem produktfordelene har vi bidratt til å åpne øynene for hvor sunt, magert og proteinrikt Gilde renskåret svinekjøtt er. Gilde Lyst kjøtt fremstår nå som relevant, ungt, lett og fristende!

Produktene har blitt tatt godt imot av forbruker, og allerede etter 8 uker i salg har produktene solgt over 70 tonn ut av butikk (Nielsen YTD W16, 2021).

Konseptutvikling
Pakningsdesign
Logodesign
Illustrasjon

Previous
Previous

Mini lunsj for de minste

Next
Next

Norges mest spiste cookie!