Da vi skulle utvikle konseptet for Gildes nye turmat, tok vi utgangspunkt i DNTs markaskilt som vi alle kjenner så godt.

Turmat_BrunLapskaus.jpg
 
 
Turmat_PastaBolognese.jpg
 
 
Utstyr.jpg
 
 
Turmat_2.jpg
 

Utfordring

Gilde ønsket å utvikle en ny serie langtidsholdbare, frysetørrede ferdigretter klare til bruk, og samtidig etablere en ny kategori innen dagligvare. Gjennom satsingen gjør Gilde turmaten lett tilgjengelig i matbutikken, og inspirerer flere til små og store turer.

Løsning

Design House hentet inspirasjon fra DNT-skiltene som vi alle kjenner så godt fra turer i skog og mark. Posens mørkegrønne farge kommer fra skiltene, og det røde og blå feltet som danner pilen er kodefargene på henholdsvis vinter- og sommerrutene.

Gildes gode samarbeid med DNT styrker troverdigheten til produktet og har blitt synliggjort gjennom en sentral plassering av den velkjente T-en.

I tillegg var vi opptatt av å få frem at alt kjøtt fra Gilde er garantert norsk og fra den norske bonden.

Smakfulle bilder av rettene i en treskål omkranset av lyng og bær understreker det naturlige og folkelige, og skaper fristelse på handleturen.

Resultat

Resultatet er at Gilde Turmat har fått et ikonisk og lett gjenkjennelig design som står godt ut i butikkhylla, samtidig som merkets personlighet og historie kommer tydelig frem.

Konseptet og produktene har blitt svært godt tatt imot av butikker og forbrukere.

Visuell identitet
Konseptutvikling
Pakningsdesign
Logodesign
Strategi

Previous
Previous

Jif

Next
Next

Designendring ga suksess for Polarkaviar