Med mål om å styrke Cevitas visuelle identitet og kommunisere kunnskap og kvalitetjuice på en folkelig måte, har vi utviklet et fristende, friskt design for Cevita der råvarene får være heltene.

Frisk&presset.2OPP_C.jpg
 
 
Cevita_Frisk&Presset.web_alle.jpg
Cevita_Frisk&Presset.instaRGBmiljo-07.jpg
 
 
Cevita_Frisk&Presset.lambrusko.jpg
 
 
Cevita_Frisk&Presset.web3-10_2.jpg

Utfordring

Helt siden 1931 har Cevitas fokus vært å være best på smak og kvalitet, og Cevita er blant de best likte juice-merkene i Norge. Bama ønsket å styrke den visuelle identiteten, samt kunnskapen om at juicen er laget av frukt og bær med en frisk smaksprofil med råvarer av høy kvalitet. 

Løsning

Vårt hovedfokus har vært å tydelig få frem at råvarene er helten! Store innbydende foto av frukt og bær skaper fristelse og følelse av ferske råvarer av beste kvalitet. Vi ønsket også å få bedre frem at dette er presset frisk frukt på flaske.

Et tydelig horisontalt bånd signaliserer høy kvalitet, som et slags ordensbånd, og bidrar til god variantdifferensiering og enkel navigasjon i butikk.  

Den transparente etiketten sikrer godt innsyn, noe som også bidrar til følelsen av presset frukt på flaske – lite prosessert og ingenting å skjule!

Resultat

Det nye designet har styrket Cevita sin visuelle identitet som en selvsikker kvalitetsjuice som fremstår fristende, uten at den oppleves for dyr og utilgjengelig for folk flest!

Identitetsutvikling
Logoutvikling
Merkevarebygging
Pakningsdesign

Previous
Previous

Lofoten Seaweed

Next
Next

Nytt ikonisk stjernedryss