Bama Dagligvare AS ønsket å utvikle et eget merke innen bearbeidet frukt og grønnsaker som skulle skape konkurransekraft og lønnsom vekst gjennom å differensiere NorgesGruppen på bearbeidet frukt- og grønt fra konkurrentene. Svaret ble Grønn & Frisk!

GF_2opp3.jpg
 
 
GF_2opp4.jpg
GF_stor2.jpg
GF_stor.jpg
GF_2opp1.jpg
 
 
GF_2opp2.jpg
GF_stor3.jpg

Utfordring

Leverandøren har en rekke bearbeidede produkter som er laget av helt naturlige råvarer og fri for tilsetningsstoffer, og som enkelt og raskt kan tilberedes hjemme.

Nå skulle disse samles under én felles identitet som sikret tydelig differensiering i butikk, og identiteten skulle også kunne tilpasses mange ulike kategorier. Ønsket etterlatt inntrykk var at produktene er sunne, naturlige, friske, fristende, moderne og enkle, lettvinte og raske å lage.

Løsning

Design House utviklet en ny identitet med sjarm, personlighet og friskhet. Logoen er utformet som et skråstilt skilt med håndtegnet navnetrekk og plassert på en horisontal linje som endrer seg på de ulike produktene. Fargen/innsynet over og under linjen differensieres på de ulike produktene.

En fugl står plassert på ulike måter i tilknytning til produktnavnet og kvitrer USP-en. Et eget informativt felt samler all viktig info om ingredienser og vitaminer på en oversiktlig måte.

Resultat

En felles identitet som samler en rekke ulike produkter i én, helhetlig portefølje. Malen er enkel, informativ, fargerik, moderne og sjarmerende. Den er fleksibel og kan lett tilpasses på ulike formater og produkter. Identiteten fungerer meget bra på tvers av en rekke ulike produktkategorier og fremstår nå som en samlet og tydelig serie.

Grønn & Frisk er også en suksess med tanke på salg, og resulterte i en betydelig salgsvekst innen alle kategoriene som Grønn & Frisk favner.

Visuell identitet
Konseptutvikling
Logodesign
Pakningsdesign
Strategi

Previous
Previous

Ikonisk design for Möller’s

Next
Next

Grandiosa